Жаёы-Ноокат айылдык

жергиликт\\ кеёешинин

2018-жылдын “27” августундагы

№ 3  токтому менен бекитилген

 

Муниципалдык менчик объекттерин башкаруу тартиби жън\ндъ

ЖОБО

1. Жалпы жоболор

1. Муниципалдык менчик объекттерин башкаруу тартиби жън\ндъ ушул жобо (мындан ары – Жобо) Кыргыз Республикасынын Жер кодексине, Кыргыз Республикасынын Жарандык кодексине, “Жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу жън\ндъ” Кыргыз Республикасынын Мыйзамына, “М\лккъ муниципалдык менчик жън\ндъ” Кыргыз Республикасынын Мыйзамына жана Кыргыз Республикасынын башка ченемдик укуктук актыларына ылайык иштелип чыкты жана муниципалдык менчикте турган объекттерге (кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк) менчик/ижара укугун бер\\ аркылуу муниципалдык менчикти башкаруу тартибин жана шарттарын белгилейт.

2. Ушул Жободо колдонулуучу т\ш\н\ктър

2. Ушул Жободо колдонулуучу т\ш\н\ктър:

ижара – муниципалдык менчик объектин белгил\\ бир акыга же акысыз т\рдъ белгил\\ бир мезгилге колдонуу укугу менен ал объектти ижарага бер\\ч\н\н (айыл ъкмът\) ижарачыга бериши;

аукцион – эё жогорку бааны сунуштаган адам жеё\\ч\ деп эсептелген тооруктар формасы;

кепилдик тъг\м\ (шертпул) – жер участогуна укук алуу максатында тооруктарга катышууну каалаган талапкер тарабынан киргизил\\ч\ акчалай сумма;

шаар куруу регламенти – шаар куруу ишин ж\рг\з\\дъ шаар куруу документтери, куруу жана жер пайдалануу эрежелери менен белгиленген айылдагы калктуу жерлерде жер участокторун жана башка кыймылсыз м\лк объекттерин уруксат берилген колдонуунун параметрлеринин жана т\рлър\н\н жыйындысы;

шаар куруу документи – райондук пландаштыруу долбоорлорунун документтери, башкы пландар, деталдуу пландаштыруунун, чек салуунун, кварталдарды, шаар куруу т\й\ндър\н куруунун калктуу конуштардын пландуу т\з\м\н\н башка элементтеринин долбоорлору;

сары линиялар – уратуучу жер титирет\\лърд\н, башка жаратылыш же техногендик кырсыктардын кесепетинде имараттардын (курулмалардын, куруулардын) ширендилеринин (уроолордун) м\мк\н болгон жайылуусунун максималдуу жол берилген зоналарынын чектери. Сары линиялар, эреже катары, имараттар менен курулмалардын ортосундагы ажырылган жерлерди жънгъ салуу \ч\н колдонулат.

конкурс – катышуучулардан тооруктардын предметине карата ижарага бер\\ч\ тарабынан белгиленген шарттарды аткаруусу талап кылынган тооруктардын формасы;

кызыл линиялар – къчълърд\н жана жолдордун кеёдигин аныктоочу жана къчълър менен жолдорду пландуу т\з\мд\н башка элементтеринен бъл\п туруучу чек болуп саналган линиялар;

лот – укукка ээ болуу тооруктарда коюлган муниципалдык менчиктин конкретт\\ объекти;

ак ниетсиз атаандаштык - Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын жоболоруна, иштикт\\ ж\г\рт\\ салттарына, ак ниетт\\л\кт\н, акылга сыярлыктын жана адилетт\\л\кт\н талаптарына карама-каршы келип, ушундай иш-аракеттер жыйынтык берген субъекттердин артыкчылыктарды алууга багытталган тъмънк\дъй ар кандай иш-аракеттери:

- тооруктардын катышуучуларынын ъз ара жашырын към\скъ б\т\м\;

- коррупция;

- тооруктарда бааны жасалма т\рдъ жогорулатуу, тъмъндът\\ же кармап туруу;

- тооруктарга жет\\н\ чектъъ же потенциалдуу атаандаштарды жок кылуу жана башка ак ниетсиз иш-аракеттер;

къз карандысыз баа бер\\ч\ – кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк объекттерине баа бер\\ боюнча кесиптик билими жън\ндъ тиешел\\ сертификаты бар адам;

муниципалдык менчик объекти – кыймылдуу же кыймылсыз м\лк, ага менчик укугуна жергиликт\\ ъз алдынча башкаруу органы ээ;

т\здън-т\з с\йлъш\\лър – тооруктарды ъткърбъстън, т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объекттерине колдонуу (ижара) укугун жеке жана юридикалык жактарга (арыз ээлерине) бер\\ ыкмасы;

менчик укугу – мыйзам актылары менен таанылган жана корголуучу, Кыргыз Республикасынын Жер кодексинде белгиленген чектъълър менен ъздър\нъ таандык кыймылдуу жана кыймылсыз м\лк объекттерин жеке жана юридикалык жактардын ъздър\н\н ыктыяры боюнча ээлъъгъ, колдонууга жана тескъъгъ укугу;

жер участогун уруксат берилген колдонуу – жер участогун калктуу конуштардын шаар куруу документтери менен белгиленген шаар куруу регламенттерине жана жер пайдалануу жана куруу эрежелерине, ошондой эле Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык белгиленген чектъълъргъ, ошондой эле сервитуттарга ылайык колдонуу;

тоорук объектисинин баштапкы наркы – тооруктарда сатуу \ч\н сунушталган муниципалдык менчик объектисинин алгачкы баасы;

объекттин баалануучу наркы – къз карандысыз баа бер\\ч\лър тарабынан аныкталган муниципалдык менчик объектисинин баасы;

тооруктар – муниципалдык менчикте турган объекттерге менчик же ижара укугун белгиленген шарттарга ылайык эё мыкты сунуш берген жакка бер\\ ыкмасы. Тооруктар аукцион же конкурс т\р\ндъ ъткър\лът;

объекттин максаттуу багытталышы – муниципалдык менчик объекттерин объектке укукту к\бълънд\р\\ч\ документтерде, келишимде же укук белгилъъч\ документтерде же тендердик документтерде кърсът\лгън максаттарда колдонуу.

3. Тооруктарды/т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\ уюштуруучулар, катышуучулар жана анын предмети

3. Муниципалдык менчик объекттерине укук бер\\ боюнча тооруктарды уюштуруучу болуп айыл ъкмът\ саналат.

4. Муниципалдык менчик объекттерине укуктарды бер\\ процессин ишке ашыруу \ч\н ушул Жобого ылайык Муниципалдык менчик объекттерине укук бер\\ боюнча комиссия (мындан ары – Комиссия) т\з\лът.

Комиссиянын курамына айыл ъкмъттър\н\н ък\лдър\, жергиликт\\ кеёештин, коомчулуктун, коммерциялык эмес жана башка уюмдардын ък\лдър\ киргизилет. Комиссиянын курамы айыл ъкмът\н\н башчысынын чечими менен бекитилет.

5. Комиссия тъмънк\дъй функцияларды ишке ашырат:

- муниципалдык менчик объекттерине менчик же ижара укугун бер\\ м\мк\нд\г\ жън\ндъ чечим кабыл алат;

- муниципалдык менчик объекттерине укуктун т\р\н (менчик, ижара), аны бер\\ ыкмасын (аукцион, конкурс, т\здън-т\з с\йлъш\\лър); аукциондук кадамдын ълчъм\н (аукцион ъткър\лгън учурда) же конкурстун шарттарын (конкурс ъткър\лгън учурда) аныктайт;

- тоорук объекттеринин баштапкы наркынын ълчъм\н белгилейт;

- тооруктардын жыйынтыктарын аныктайт;

- ушул Жободо каралган компетенциянын чегинде муниципалдык менчик объекттерине укук бер\\ менен байланышкан башка маселелерди карайт.

Комиссиянын чечимдери Комиссиянын м\чълър\н\н жалпы санынын кеминде \чтън экисинин кворуму болгондо, жънъкъй къпч\л\к добуш менен кабыл алынат. Добуштар бирдей болгон учурда Комиссиянын търагасынын добушу чеч\\ч\ болуп саналат. Комиссиянын протоколуна Комиссиянын жыйналышына катышкан търага жана Комиссиянын м\чълър\, ал эми ушул Жободо каралган учурларда, - ошондой эле тооруктардын жеё\\ч\с\ кол коёт.

6. Тооруктардын жана т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\н катышуучулары болуп жеке жана юридикалык жактар чыгат.

7. Тооруктардын предмети болуп муниципалдык менчик объектин сатып алуу-сатуу же мъънътт\\ (убактылуу) пайдалануу (ижаралоо) келишимин т\з\\гъ укук, ал эми т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\н предмети болуп тооруктарды ъткърбъстън муниципалдык менчик объекттерине мъънътт\\ (убактылуу) пайдалануу келишимин т\з\\гъ укук саналат.

4. Тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу укук бер\\ \ч\н муниципалдык менчик объекттери боюнча лот т\з\\н\н тартиби

8. Муниципалдык менчик объекттерин ижарага же менчикке бер\\дъ тъмънк\дъй маалыматтык пакет даярдалат:

- каттоочу органдын \ч\нч\ жактардын кыймылдуу же кыймылсыз м\лктърд\н объектине укуктарынын жоктугу тууралуу маалымдамасы;

- муниципалдык менчик объектисинин техникалык спецификациясы;

- уруксат берилген (максаттуу) пайдалануунун т\рлър\;

- жайлар \ч\н, инженердик коммуникациялардын бар же жок экендиги, максималдуу уруксат берилген кубаттуулук, инженердик коммуникацияларга кошулуу мъънъттър\ жана наркы тууралуу маалыматтар, ошондой эле инженердик коммуникациялар жок болгон учурда – ушул райондо инженердик коммуникацияларды пландаштырып ън\кт\р\\, пландаштырылуучу инженердик коммуникациялардын м\мк\н болгон кубаттуулугу, аларга кошулуу мъънъттър\ жана наркы тууралуу маалыматтар;

- муниципалдык менчик объектисинин баалануучу же баланстык наркы;

- муниципалдык менчик объекттери боюнча орточо айлык амортизациялык чегер\\лър\н\н эсеби;

- жергиликт\\ салыктар (жер салыгы, м\лккъ салык) боюнча эсеп;

- муниципалдык менчик объектисин сатуунун баштапкы наркы (къз карандысыз баа бер\\ч\н\н корутундусу);

- ижара акысынын баштапкы коюмунун эсеби.

5. Арыздарды бер\\ жана кароо тартиби

9. Тооруктар аркылуу муниципалдык менчик объекттерине укук алууга талаптанган жеке жана юридикалык жактар айыл ъкмът\нъ арыз менен кайрылат.

10. Арызда тъмънк\лър кърсът\лът:

- арыз ээси тууралуу маалымат (аты-жън\, жашаган жери, жарандыгы);

- муниципалдык менчик объекттерине сурап жаткан укуктун т\р\ (менчик же убактылуу пайдалануу укугу);

- муниципалдык менчик объектисинин аталышы;

- инвестициялык-куруу ниетинин баяндалышы, объекттин аянты, жайгашкан жери; конкретт\\ жер участогу же жай жън\ндъ маалымат жок болсо арыз ээси алгылыктуу жайгашкан жерди кърсътът.

11. Айыл ъкмът\ арызды кабыл алгандыгы тууралуу ырастоону арыз ээсине берет.

12. Суралып жаткан жер участоктору жана жер участогу бар кыймылсыз м\лк объекттери \ч\н айыл ъкмът\ арыз т\шкън к\ндън тартып 3 к\нд\к мъънъттъ аймактык архитектура жана курулуш органына жер участогун т\з\\ боюнча тиешел\\ тапшырма жънътът.

Айыл ъкмът\н\н тапшырмасында инвестициялык-куруу ниетинин баяндалышы, участоктун болжолдуу аянты жана анын жайгашкан жери каралат.

13. Мурда мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга берилген жер участогунда имараттар жана курулмалар, анын ичинде ушул жактарга  таандык курулушу аяктабаган объекттер жайгашып, ошондой эле укук берилип жаткан жер участогу буга чейин т\з\лгън учурда жер участогун экинчи ирет т\з\\ талап кылынбайт.

14. Аймактык архитектура жана курулуш органы суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш келишин белгилейт.

Билдирилген ниеттердин шайкеш келбестигин белгилъъдъ аймактык архитектура органы айыл ъкмът\нъ суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш келбестиги тууралуу корутунду жънътът.

15. Суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине шайкеш кел\\с\н белгилъъдъ аймактык архитектура жана курулуш органы 1:500 масштабында топографиялык негизде аткарылган жер участогунун схемасын даярдайт, ага тъмънк\лър т\ш\р\лът:

- бурч чекиттеринин координаттарын кърсът\п же участоктун чектерин кыймылсыз м\лкт\н учурдагы объекттерине же геодезиялык белгилерге байлоо менен жер участогунун чек аралары;

- жер участогу боюнча ът\\ч\ инженердик-техникалык тармактардын учурдагы трассалары.

16. Жер участокторун т\з\\ боюнча иштердин стадиясында аймактык архитектура жана курулуш органы тарабынан инженердик-техникалык коммуникацияларга кошулуунун алдын ала техникалык шарттарын аныктоо максатында, ошондой эле башка ыйгарым укуктуу органдар тарабынан тиешел\\ корутундуларды жана башка зарыл документтерди алуу максатында инженердик-техникалык кызматтар менен ъз ара аракеттен\\ камсыз кылынат.

17. Архитектура жана курулуш органы корутунду берет, анда куруу м\мк\нд\г\ жън\ндъ маалыматтар жана мыйзамда каралган учурларда – тиешел\\ мыйзамды сактоо боюнча шарттар, чектъълър жана талаптар кърсът\лът.

Инженердик тармактарга кошулуу м\мк\нд\г\н\н жоктугу тооруктардын катышуучусу же жер участогун т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу алып жаткан адам бул тууралуу маалымдар болгон шартта жер участогуна укук бер\\ \ч\н тоскоолдук болуп саналбайт.

18. Лоттун объектисинин документтерин даярдоо менен байланышкан чыгымдар (архитектура органдарынын, Мамкаттоонун жана къз карандысыз баа бер\\ч\н\н  корутундулары) тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу сатылып жаткан объекттин наркына кошулат.

19. Жер участогу менчикке берилип жаткан учурда, жер участогуна менчик укугу менен катар менчик ээсине кыймылсыз м\лкт\н башка объекттерине, анын ичинде берилген жер участогунда жайгашкан тигилген бак-дарактарга да менчик укугу берилет. Бул учурда тигилген бак-дарактарды, курулмаларды жана курулуп б\тъ элек жер участогун пайдалануу шарттарын менчик ээси ъз\ аныктайт, ал эми ижара тълъм\ жер участогу жана курулмалар \ч\н ъз-ъз\нчъ эсептелет.

20. Аймактык архитектура жана курулуш органы алынган материалдардын негизинде 2 нускада Жер участогунун планын даярдайт.

Жер участогунун планы ъз\нъ тъмънк\лърд\ камтыйт:

а) 1:500 масштабында топографиялык негизде аткарылган жер участогунун схемасы т\р\ндъ графикалык материал, ага тъмънк\лър т\ш\р\лът:

- бурч чекиттеринин координаттарын кърсът\п же участоктун чектерин кыймылсыз м\лкт\н учурдагы объекттерине же геодезиялык белгилерге байлоо менен жер участогунун чек аралары;

- жер участогу боюнча ът\\ч\ инженердик-техникалык тармактардын учурдагы трассалары;

- инженердик-техникалык тармактардын ът\\с\н\н долбоордук трассалары жана аларга кошулуу чекиттери, ошондой эле куруу зоналарына туш келген инженердик коммуникацияларды чыгаруу трассалары;

- куруу линиялары, кызыл, сары линиялар;

- суу коргоо зоналарынын, санитардык-коргоо зоналарынын чек аралары;

- участокко баруу жолдорун уюштуруу;

- санын кърсът\\ менен (талап кылынса) унаа коюу жерлеринин м\мк\н болгон жайгашуусу.

б) Тъмънк\лърд\ караган текст материалы: жер участогунун параметрлерин (м\нъздъмъс\н), анын ичинде кооптуу инженердик-геологиялык жана техногендик кър\н\штърд\н болушу жана жер титиръъгъ туруктуулук тууралуу маалыматтар, суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шаар куруу документтерине жана Куруу жана жер пайдалануу эрежелерине шайкеш кел\\с\ тууралуу маалыматтар, ошондой эле жер участокторун уруксат берилген колдонуунун т\рлър\ жана параметрлери боюнча негизги жана кошумча шаар куруу регламенттери.

21. Негизги шаар куруу регламенттери тъмънк\лърд\ карайт:

- уруксат берилген пайдалануунун т\рлър\;

- курулмалардын жер участокторунун чектеринен минималдуу чыгуусу;

- курулмалардын чектик (максималдуу жана/же минималдуу) кабаттуулугу (бийиктиги);

- участоктун максималдуу м\мк\н болгон аянты жана куруу пайызы.

22. Участок Жер участогунун планында тиешел\\ чектъълърд\н зоналарында жайгашкан учурда тъмънк\лър боюнча кошумча шаар куруу регламенттеринин болушу кърсът\лът:

- куруунун жана жер пайдалануунун санитардык, суу коргоо жана башка экологиялык шарттары;

- тарых жана маданият эстеликтерин коргоо шарттары.

23. Жер участогунун жайгашкан жерине жана объекттин функционалдык арналышына жараша тъмънк\дъй кошумча талаптар коюлушу м\мк\н:

- кърктънд\р\\гъ жана фасаддарга карата талаптар;

- санын кърсът\\ менен (талап кылынса) унаа коюу жерлерин жана участокко баруу жолдорун, анын ичинде курулуш мезгилине убактылуу жолдорду уюштурууга карата талаптар;

- куруу аянтынан инженердик-техникалык коммуникацияларды чыгаруу (жеке менчикте тургандардан тышкары) боюнча талаптар;

в) инженердик-техникалык кызматтар тарабынан берилген объектти инженердик тармактарга кошуунун алдын ала техникалык шарттары;

г) тиешел\\ ыйгарым укуктуу органдардын корутундулары.

24. Тъмънк\дъй болгон учурларда жер участогуна укук бер\\гъ жол берилбейт:

- жер участогу ушул Жобого ылайык т\з\лбъсъ;

- аймактык архитектура органынын суралып жаткан жер участогу боюнча билдирилген куруу ниетинин шайкеш келбегендиги тууралуу корутундусу же болбосо жергиликт\\ каттоо органынын жер участогун бер\\ м\мк\нд\г\ тууралуу терс корутундусу болсо.

25. Жер участогун жана лоттун объекттеринин документтерин т\з\\ менен байланышкан айыл ъкмът\н\н чыгымдары тооруктар же т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу сатылып жаткан объекттин наркына кошулат.

26. Муниципалдык менчик объектисинин баштапкы наркы Комиссия тарабынан аныкталат. Муниципалдык менчик объектисин сатууда наркты баалоо къз карандысыз баа бер\\ч\лърд\ тартуу менен аныкталат.

Къз карандысыз баа бер\\н\ ж\рг\з\\ айыл ъкмът\ менен къз карандысыз баа бер\\ч\н\н (уюмдун) ортосунда т\з\лгън келишимдин негизинде ишке ашырылат.

27. Къз карандысыз баа бер\\ч\лърд\н сатуунун баштапкы баасы тууралуу корутундусу алынып же баштапкы ижара акысынын коюмдары эсептелгенден кийин айыл ъкмът\ 3 жумушчу к\нд\н ичинде муниципалдык менчиктин каралып жаткан объектиси боюнча материалдарды Комиссиянын кароосуна киргизет.

28. Комиссия муниципалдык менчиктин каралып жаткан объектиси боюнча материалдарды алгандан кийин 3 жумушчу к\нд\н ичинде карап чыгат.

29. Комиссия муниципалдык менчик объектисин тоорукка коюу жън\ндъ чечим кабыл алып же муниципалдык менчик объектиси т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу берилген учурда Комиссия тъмънк\лърд\ аныктайт: укуктун т\р\н, ага ылайык муниципалдык менчик объектиси берилет (менчик, ижара), муниципалдык менчик объектисине укук бер\\ ыкмасын (аукцион, конкурс, т\здън-т\з с\йлъш\\лър), муниципалдык менчик объектисинин баштапкы наркын, кепилдик тъг\мдърд\н ълчъм\н, тооруктарга катышуучуларды аны тъг\\ мъънът\н жана тартибин, аукциондук кадамды (аукцион ъткър\лгън учурда) же конкурстун шарттарын (конкурс ъткър\лгън учурда).

30. Тооруктарда муниципалдык менчик объектисине ижара укугу берилген учурда жылдык баштапкы нарк болуп тъмънк\лър саналат:

- жер участогуна – жер салыгынын ълчъм\;

- курулмаларга, курулуштарга жана жайларга – м\лккъ салык жана жылдык амортизациялык чегер\\лърд\н ълчъм\;

- кыймылсыз м\лккъ – м\лккъ салык жана жылдык амортизациялык чегер\\лърд\н ълчъм\.

31. Комиссиянын муниципалдык менчик объектисин тооруктарга коюу же муниципалдык менчик объектисин т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу бер\\ жън\ндъ чечими протокол т\р\ндъ таризделет.

32. Айыл ъкмът\ арыз ээсине анын арызынын каралышынын жыйынтыктары тууралуу билдир\\гъ милдетт\\.

6. Аукцион

33. Муниципалдык менчикти аукцион аркылуу бер\\ муниципалдык м\лккъ укукту (пайдалануу, менчик) эё жогорку баада сатуу зарыл болгон учурда ишке ашырылат.

34. Аукционго коюлуучу муниципалдык менчиктин ар бир объектиси ъз алдынча лотко т\з\л\ш\ керек.

35. Аукционго коюлуучу лотто тъмънк\дъй маалыматтарды камтуучу кенен баяндама болууга тийиш:

- лоттун номери;

- жайгашкан жери;

- техникалык м\нъздъмълър\ (участоктун аянты, курулмалардын/жайлардын т\р\ жана аянты, курулган/чыгарылган жылы, кубаттуулугу ж.б.);

- ижара мъънът\;

- баштапкы наркынын ълчъм\;

- аукциондун кадамы;

- акы тълъъ формасы жана мъънът\;

- сервитуттардын болушу же жоктугу.

36. Айыл ъкмът\ аукционду ъткър\\ датасына 30 к\н калганга чейин жалпыга жеткиликт\\ жерлерде аукцион ъткър\\ тууралуу маалыматтык билдир\\н\ жайгаштырууга милдетт\\, анда тъмънк\лър кърсът\лът:

- контурларын баяндоо менен лоттордун тизмеги;

- менчиктин т\р\;

- аукционду ъткър\\ шарттары, датасы, орду;

- ар бир лот боюнча баштапкы баанын ълчъм\;

- кепилдик тъг\м\н тълъън\н ълчъм\ жана тартиби (бар болсо);

- арыздарды жана документтерди кабыл алуу башталган жана аяктаган дата;

- аукционго катышуу \ч\н берил\\ч\ документтердин тизмеси;

- аукцион маселелери боюнча кошумча маалымат алса боло турган арыздарды кабыл алуу жеринин дареги.

Ушуну менен катар, айыл ъкмът\ элге айылдагы жыйындарда, чогулуштарда маалымат берип, жалпыга маалымдоо каражаттарында маалыматтык билдир\\н\ жарыялайт.

37. Аукциондун кадамы баштапкы ижара тълъм\н\н 10 пайызынан 20 пайызына чейинки ълчъмдъ Жер комиссиясы тарабынан белгиленет. Аукциончу тооруктарга катышуучулардын бардыгы менен макулдашуу боюнча аукциондун кадамын къбъйт\\гъ укуктуу.

Аукцион ъткър\\

38. Комиссиянын катчысы аукцион башталаардын алдында аукционго келген катышуучуларды каттайт жана аларга ыйгарылган номерлери бар табличкаларды берет.

40. Аукционду аукциончу алып барат, ал айыл ъкмът\н\н башчысы тарабынан дайындалат.

Аукцион аукциончу лоттун аталышын, негизги м\нъздъмълър\н, баштапкы ижара акысын жана аукциондун кадамын айтуу менен башталат.

41. Аукционго катышуучуларга номер коюлган биллеттер берилет, аны алар кезектеги баа айтылгандан кийин кътър\шът.

Баштапкы нарк боюнча сатып алууну каалаган аукционго катышуучу номерин аукциончуга каратып, ъз\н\н табличкасын кътър\п, муну менен лотту аталган баада сатып алууга макул экендигин ырастайт.

Аукционго катышуучунун ар бир сунушун кабыл алуу аукциончунун катышуучунун номерин жана ал сунуштаган бааны айтуусу менен ырасталат.

Ар бир жаёы сунуш мурдагы сунуштагандан жок дегенде бир кадамга жогору болууга тийиш.

42. Аукциончу акыркы бааны \ч жолу айткандан кийин катышуучулардын бири да кыйла жогору бааны сунуш кылбаса, аукциончу балка менен чабып, бир эле учурда тоорук предметин акыркы бааны сунуштаган сатып алуучу сатып алгандыгын жарыялайт. Тооруктун ж\р\ш\ндъ акыркы бааны сунуштаган аукционго катышуучу тооруктун жеё\\ч\с\ деп жарыяланат.

43. Аукциондун жеё\\ч\с\ аукционду ъткър\\ к\н\ аукциондун жыйынтыктары жън\ндъ протоколго кол коюшу керек. Протоколго ошондой эле аукциончу жана Жер комиссиясынын м\чълър\ кол коюшат.

Протоколдо тъмънк\дъй маалыматтар келтирилет: баштапкы жана акыркы баасы, тараптардын келишимге кол коюу боюнча милдеттенмелери, лоттун номери, ижара мъънът\ ж.б. Аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколдун къч\рмъс\ аукциондун жеё\\ч\с\нъ берилет.

Аукциондун жеё\\ч\с\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюудан баш тарткан учурда Комиссия экинчи жеё\\ч\гъ протоколго кол коюуну сунуш кылат. Эгерде аукциондун экинчи жеё\\ч\с\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол койсо, ал аукциондун жеё\\ч\с\ деп таанылат.

44. Протоколдун негизинде аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюлган к\ндън тартып беш жумушчу к\нд\н ичинде айыл ъкмът\ менен аукциондун жеё\\ч\с\н\н ортосунда ижара же сатуу келишими т\з\лът.

45. Аукцион тъмънк\дъй учурларда болгон жок деп таанылат:

а) эгерде бир катышуучу катышса;

б) эгерде экинчи жеё\\ч\ аукциондун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюудан баш тартса;

в) баштапкы ижара акысы \ч жолу жарыялангандан кийин аукционго катышуучулардын бири да билетин кътърбъсъ.

46. Аукцион белгил\\ бир лот боюнча болгон жок деп таанылган учурда ушул лот боюнча экинчи аукцион дайындалат.

Экинчи аукцион ъткър\\дъ Жер комиссиясы баштапкы ижара акысынын ълчъм\н азайтууга укуктуу.

Эгерде экинчи тооруктар болгон жок деп таанылса, анда Комиссия экинчи тооруктун жападан жалгыз катышуучусуна укук бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алууга укуктуу.

47. Аукционго катышууга талапкерлер жок болуп экинчи аукцион болгон жок деп таанылган учурда Комиссия муниципалдык менчик объектисин конкурс аркылуу бер\\гъ укуктуу.

7. Конкурс

48. Конкурс аркылуу муниципалдык менчик объекттерин убактылуу пайдаланууга бер\\ конкурстун объектисин жакшыртуу же социалдык багытталган кызмат кърсът\\лърд\н сапатын арттыруу \ч\н инвестиция талап кылынган учурларда ишке ашырылат.

49. Айыл ъкмът\ конкурсту ъткър\\ датасына 30 к\н калганга чейин жалпыга жеткиликт\\ жерлерде конкурс ъткър\\ тууралуу маалыматтык билдир\\н\ жайгаштырууга милдетт\\, анда тъмънк\лър кърсът\лът:

- лоттун номери;

- жайгашкан жери;

- техникалык м\нъздъмълър\ (участоктун аянты, курулмалардын/жайлардын т\р\ жана аянты, курулган/чыгарылган жылы, кубаттуулугу ж.б.);

- конкурстун шарттары, анын ичинде инвестициялардын минималдуу кълъм\ боюнча талаптар же жарандардын жашоо-турмуш сапатын жакшыртуу боюнча талаптар;

- ижара мъънът\;

- сервитуттардын болушу же жоктугу.

- арыздарды жана документтерди кабыл алуу башталган жана аяктаган дата;

- конкурска катышуу \ч\н берил\\ч\ документтердин тизмеси;

- конкурс маселелери боюнча кошумча маалымат алса боло турган арыздарды кабыл алуу жеринин дареги.

Ушуну менен катар, айыл ъкмът\ элге айылдагы жыйындарда, чогулуштарда маалымат берип, жалпыга маалымдоо каражаттарында маалыматтык билдир\\н\ жарыялайт.

50. Ижарачыга коюлуучу талаптарга жараша Комиссия тъмънк\дъй жолдор аркылуу конкурс ъткърсъ болот:

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\н белгилъъ менен (баштапкы ижара акысы аныкталат, эё мыкты шарттарды жана эё жогорку ижара акысынын ълчъм\н сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат);

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\н белгилебестен. (ижара акысы белгиленген болушу м\мк\н, муниципалдык менчик объектисин жакшыртуу \ч\н эё мыкты инвестициялык милдеттенмелерди сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат);

- конкурстун шарттарынын бири катары ижара акысынын ълчъм\н белгилебестен. (ижара акысы белгиленген болушу м\мк\н, калкка кызмат кърсът\\ же жумуш орундарын т\з\\ \ч\н эё мыкты шарттарды сунуштаган катышуучу жеё\\ч\ деп таанылат).

51. Конкурс тъмънк\дъй учурларда болгон жок деп таанылат:

- бир катышуучу катышса;

- экинчи жеё\\ч\ ижара келишимине кол коюудан баш тартса.

52. Конкурс белгил\\ бир лот боюнча болгон жок деп таанылган учурда ушул лот боюнча экинчи конкурс дайындалат.

Экинчи конкурс ъткър\\дъ Комиссия конкурстун шарттарын ъзгърт\\гъ укуктуу.

53. Эгерде экинчи конкурс бир эле катышуучу катышкандыгы себеби боюнча болгон жок деп таанылса, тооруктар объекти ага т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу берилет.

54. Экинчи конкурс катышуучулардын жоктугу себеби боюнча болгон жок деп таанылса, тооруктар объекти т\здън-т\з бер\\ аркылуу берилиши м\мк\н.

Конкурс ъткър\\

55. Маалыматтык билдир\\дъ белгиленген убакта конкурска катышуучулардын къз\нчъ Комиссиянын жыйналышында берилген билдирмелердин тизмеси айтылат.

56. Билдир\\дъ жана маалыматтык пакетте кърсът\лгън конкурстун шарттарына туура келген конкурстук сунуш белгиленген убакыттан кечиктирилбестен конкурс ъткър\\ к\н\ Комиссиянын жыйналышында мъър басылган конвертте конкурстун катышуучусу тарабынан берилет.

57. Бир лот боюнча бир катышуучудан бир гана конкурстук сунуш берилиши м\мк\н.

58. Конкурстук сунуштарды ачуу конкурстук сунуштарды кабыл алуу аяктагандан кийин жана конкурстун катышуучуларынын же болбосо алардын ыйгарым укуктуу ък\лдър\н\н катышуусунда ишке ашырылат.

Комиссия келип т\шкън конкурстук сунуштарды кезек-кезеги менен ачат, конкурстун катышуучусунун номерин, анын аты-жън\н же аталышын, конкурстун катышуучусу тарабынан сунушталган негизги конкурстук шарттарды айтат, жыйынтык протоколуна конкурстук сунуштардын ачылышын белгилейт жана келип т\шкън конкурстук сунуштарга баа бер\\гъ киришет.

59. Конкурстук сунуштарга баа бер\\ конкурстук сунуштар ачылган к\н\ конкурстук документтерде аныкталган критерийлер боюнча ишке ашырылат.

Берилген билдирмелерге баа бер\\н\н ж\р\ш\ндъ Комиссия конкурстун катышуучуларына ъздър\н\н конкурстук сунуштарын т\ш\нд\р\п бер\\с\ \ч\н кайрылууга укуктуу.

Комиссия конкурстук документтерде белгиленген талаптарга шайкеш келбеген конкурстук сунушту четке кагат.

60. Конкурстук сунуштарга баа бер\\н\н жыйынтыгы боюнча Комиссия тарабынан эё мыкты шарттарды сунуштаган конкурстун жеё\\ч\с\ аныкталат, конкурс ъткър\\н\н жыйынтыктары тууралуу протокол т\з\лът, ага Комиссиянын жыйналышына катышкан Комиссиянын м\чълър\ жана конкурстун жеё\\ч\с\ кол коёт.

61. Конкурстун жеё\\ч\с\ жънъкъй къпч\л\к добуш менен добуш бер\\ аркылуу аныкталат жана андан кийин конкурстун жыйынтыгы ачык т\рдъ айтылат.

Комиссиянын пикири боюнча конкурс боюнча эё мыкты шарттарды сунуштаган катышуучу конкурстун жеё\\ч\с\ деп таанылат.

Добуштар бирдей болуп калган учурда Комиссиянын търагасынын добушу чеч\\ болуп саналат.

62. Комиссиянын жыйналышы эгерде ага анын м\чълър\н\н жалпы санынын кеминде \чтън экиси катышса мыйзамдуу деп эсептелет.

63. Эки же андан къп катышуучунун конкурстун шарттары боюнча сунуштары бирдей жана эё мыкты болуп калган учурда кимисинин билдирмеси мурдараак берилген конкурстун катышуучусу жеё\\ч\ деп таанылат.

64. Конкурстун жыйынтыгы боюнча Комиссия тарабынан протокол т\з\лът, анда тъмънк\дъй маалыматтар камтылат:

- жыйналышка катышкан Комиссия м\чълър\н\н тизмеси;

- конкурстун катышуучулары тууралуу маалыматтар жана алардын сунуштары;

- конкурстун жеё\\ч\с\.

Протоколго жыйналышка катышкан Комиссиянын бардык м\чълър\ жана конкурстун жеё\\ч\с\ кол коюшат, протоколдун къч\рмъс\ конкурстун жеё\\ч\с\нъ берилет.

65. Протоколдун негизинде конкурстун жыйынтыктары тууралуу протоколго кол коюлган к\ндън тартып беш жумушчу к\нд\н ичинде ижарага бер\\ч\ – айыл ъкмът\ менен ижарачы – конкурстун жеё\\ч\с\н\н ортосунда келишим т\з\лът.

Жеё\\ч\н\н к\нъъс\ боюнча белгиленген мъънъттъ ижара келишимин т\збъъ Комиссия тарабынан жер участогун ижарага алуу келишимин т\з\\дън баш тартуу катары каралышы м\мк\н.

66. Жеё\\ч\ протоколго же келишимге кол коюудан быш тарткан учурда Комиссия ошол эле арыздардан экинчи жеё\\ч\н\ аныктайт.

67. Жеё\\ч\ же экинчи жеё\\ч\ протоколго же келишимге кол коюудан баш тарткан учурда ал ушул лот боюнча экинчи конкурска катышуу укугунан ажыратылат.

8. Муниципалдык менчик объекттерин т\здън-т\з бер\\

68. Муниципалдык менчик объекттерине ижара укугу тъмънк\дъй учурларда т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу айыл ъкмът\ тарабынан жеке жана юридикалык жактарга (арыз ээлерине) берилиши м\мк\н:

а) мурда мъънътт\\ (убактылуу) берилген жер участогунда ушул жактарга менчик укугунда таандык курулушу аяктабаган имараттар жана курулмалар, анын ичинде объекттер жайгашса;

б) муниципалдык менчик объекти ачык тооруктарга белгиленген тартипте эки жолу коюлса жана ижарага/менчикке берилбесе;

в) кърсът\лгън жер участогу кыймылсыз м\лкт\н ъз алдынча бирдиги катары т\з\л\ш\ м\мк\н эмес болуп жана ушундай жер участогуна укукту \ч\нч\ жактарга бер\\ аталган имараттардын жана курулмалардын менчик ээлеринин укуктарынын бузулушуна алып келген шартта учурдагы объекттин аянтын кеёейт\\ максатында аталган объекттерге кир\\ тобун куруу, кърктънд\р\\ же болбосо жанаша куруу \ч\н ушул жактарга менчик укугунда таандык имараттын жана курулманын бир бъл\г\нъ жер участогу жакын турса (бир чекте болсо);

г) жер участогу ушул жактарга менчик укугунда таандык имараттын жана курулманын бир бъл\г\нъ жакын турса (бир чекте болсо) же болбосо аталган имараттарга жана курулмаларга чукул жайгашса жана аталган имараттардын жана \ч\нч\ жактарга ушундай жер участогуна укук бер\\ курулмалардын менчик ээлеринин укуктарынын бузулушуна алып келиши м\мк\н болгондо аларды тейлъъ максатында унаа коюучу жерлерди уюштуруу \ч\н талап кылынса.

69. Калктуу конуштардын жалпы пайдалануудагы жерлери менчикке берилбейт. Ъзгъчъ учурларда алар айыл ъкмът\нъ беш жылга чейинки мъънът менен кыска мъънътт\\ ижарага берилиши м\мк\н. Аталган жерлерде жеёилдетилген типтеги курулмаларды жана курулуштарды тургузууга уруксат берилет.

Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу бер\\ тартиби

70. Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга муниципалдык менчик объекттерин алууга талапкерлер айыл ъкмът\нъ арыз беришип, мында арызда тъмънк\лърд\ кърсът\шът:

- арыз ээси тууралуу маалымат (аты-жън\, жашаган жери);

- муниципалдык менчик объектисинин жайгашкан жери жана аталышы;

- болжолдонуучу максаттуу пайдалануу;

- жергиликт\\ коомдоштук ала турган пайдалар.

71. Комиссия арызды жана тиешел\\ документтерди карайт, андан кийин чечим кабыл алат, ал протокол т\р\ндъ таризделет.

72. Комиссиянын чечиминин протоколу т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объектисин бер\\ боюнча акыркы чечим кабыл алуу \ч\н айыл ъкмът\ тарабынан жергиликт\\ кеёештин кароосуна киргизилет.

73. Жергиликт\\ кеёеш т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объекттерин бер\\ м\мк\нд\г\ жън\ндъ чечим кабыл алат, бер\\ шарттарын жана мъънът\н белгилейт.

74. Т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объектисин бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алынган учурдан тартып 15 жумушчу к\нд\н ичинде Комиссия тарабынан т\здън-т\з с\йлъш\\лър ж\рг\з\лът.

Айыл ъкмът\ т\здън-т\з с\йлъш\\лър аркылуу муниципалдык менчик объектисин бер\\ жън\ндъ чечим кабыл алынган учурдан тартып 3 жумушчу к\нд\н ичинде арыз ээсине т\здън-т\з сатууну ъткър\\ датасы жана орду жън\ндъ билдирип, ага маалыматтык пакет жънът\\гъ милдетт\\.

75. Муниципалдык менчиктин берилип жаткан объектисинин наркы боюнча арыз ээси менен с\йлъш\\лър аркылуу Комиссия тарабынан т\здън-т\з с\йлъш\\лър ж\рг\з\лът.

Арыз ээси с\йлъш\\лърд\н ар кандай стадиясында муниципалдык менчик объектисин сатып алуудан баш тартууга укуктуу.

9. Аукционду жана т\здън-т\з с\йлъш\\лърд\ ъткър\\ тартиби

76. Аукционго коюлуучу бардык объекттер лотторго бъл\н\\гъ тийиш. Аукциондордо объекттер “бир номер – бир лот” схемасы боюнча сатылат.

77. Тооруктарга катышуу укугун алуу \ч\н талапкер айыл ъкмът\нъ тъмънк\лърд\ берет:

- лоттун номерин кърсът\\ менен тооруктарга катышуу ниети жън\ндъ жазуу ж\з\ндъг\ арыз;

- талапкер-жеке жактын ким экендигин ырастоочу документ;

- талапкер-юридикалык жактын уюмдаштыруу документтери;

- талапкер-юридикалык жактын жетекчисин дайындоо жън\ндъ уюмдаштыруучулардын чечими;

- талапкер жеке же юридикалык жактын атынан чыгып с\йлъъгъ укук бер\\гъ ишеним кат;

- кепилдик тъг\м\н\н тълънгънд\г\н ырастоочу квитанция.

Муниципалдык менчик объектисине менчик укугун бер\\ боюнча тооруктарга катышууну каалаган юридикалык жак ъз\н\н жак чет ълкъл\к эмес экендигин ырастоочу кошумча документ берет (уставдын же уюмдаштыруу келишиминин къч\рмъс\, акционерлердин реестринен алынган къч\рмъ ж.б.).

78. Кепилдик тъг\м\ (шертпул) талапкерлер тарабынан айыл ъкмът\н\н учурдагы эсеп-кысабына накталай эмес которуу же болбосо айыл ъкмът\н\н кассасына накталай тъг\м тъг\\ аркылуу тълънът. Кепилдик тъг\м\н\н ълчъм\ муниципалдык менчиктин билдирилген объектисинин баштапкы наркынын 10 пайызынан ашпаган ълчъмдъ Комиссия тарабынан аныкталат.

79. Тооруктун жеё\\ч\с\ менен келишим т\з\\дъ кепилдик взносунун (шертпулдун) суммасы тооруктардын объектисине укуктун (пайдалануу же менчик) сатуу наркына кошулат.

80. Талапкер тооруктарга бир нече объект боюнча катышкан учурда кепилдик тъг\м\ ар бир объект боюнча ъз-ъз\нчъ тълънът.

Кепилдик тъг\м\ (шертпул) тъмънк\дъй учурларда 5 жумушчу к\нд\н ичинде кайтарылып берил\\гъ тийиш:

- тооруктарда жеёбеген тооруктун катышуучуларына;

- эгерде тооруктар болбой калса;

- тооруктарды ъткър\\ к\н\нъ чейин 3 к\н калганда тооруктарга катышуудан баш тартылса.

81. Айыл ъкмът\ катышуучулардын арыздарын кабыл алат жана аларды каттайт. Талапкерлер арызды кабыл алуу жана номер ыйгаруу жън\ндъ жазуу ж\з\ндъ билдир\\ берилген учурдан тартып тооруктарга катышуучунун статусун алышат.

82. Арыз ээсине тъмънк\дъй учурларда документтерди кабыл алуудан баш тартылышы м\мк\н:

- арыз тооруктарды ъткър\\ жън\ндъ билдир\\дъ белгиленген арыздарды кабыл алуу мъънът\ аяктагандан кийин берилсе;

- арыз ээсинин атынан иштъъгъ ыйгарым укуктуу эмес жак арыз берсе;

- документтер берилбесе же болбосо берилген документтер тиешел\\ т\рдъ таризделбесе.

Документтерди кабыл алуудан баш тартуу арыз берилген к\ндън тартып кийинки к\ндън кечиктирилбестен баш тартуунун себептерин кърсът\\ менен жазуу ж\з\ндъ айыл ъкмът\ тарабынан ишке ашырылат. Айыл ъкмът\ кабыл албаган арыз жана ага тиркелген документтер арыз ээсине аларды кабыл алуудан баш тартуу менен бирге кайтарылып берилет.

83. Тооруктарга катышуучу тъмънк\лъргъ укуктуу:

- жеке ъз\ же ъз\н\н ък\лдър\ аркылуу тооруктарга катышууга;

- маалыматтык пакетти алуу аркылуу тооруктардын предмети жън\ндъ толук маалымат алууга;

- тооруктарга катышуудан баш тартууга, бирок мында тооруктар ъткър\л\\ч\ к\нгъ чейин \ч к\н калгандан кечиктирбестен бул тууралуу тооруктарды уюштуруучуга билдирип, ъз\н\н кепилдик тъг\м\н белгиленген мъънъттъ алышы керек, кърсът\лгън мъънът бузулган учурда кепилдик тъг\м\ кайтарылып берилбейт;

- тооруктардын предметин карап чыгууга;

- Комиссиянын протоколдору менен таанышып чыгууга жана алардын къч\рмълър\н алууга;

- тооруктардын катышуучусу катары ъз\н\н укуктарын бузулганда сотко кайрылууга.

84. Тооруктарга тооруктардын катышуучусу болуп саналбаган ар кандай адам, ошондой эле жалпыга маалымдоо каражаттарынын ък\лдър\ катышууга укуктуу.

85. Комиссия ар кандай убакта, бирок аукционду ъткър\\ датасы келгенге \ч к\н калганча аукциондон, ал эми конкурсту ъткър\\гъ отуз к\н калганча конкурстан баш тартууга укуктуу, бул тууралуу протокол т\з\лът, анда тооруктарды ъткър\\дън баш тартуунун себептери кърсът\лът. Тооруктардан баш тартылган учурда айыл ъкмът\ бул тууралуу тооруктардын катышуучуларына тооруктарды ъткър\\дън баш тартуунун себептерин кърсът\\ менен жазуу ж\з\ндъ билдирет.

86. Ак ниетсиз атаандаштык аныкталган учурда Комиссия каалаган учурда тооруктардан билдирилген лотту алып таштоого же лот боюнча тооруктардын жыйынтыктарын жокко чыгарууга укуктуу.

87. Катышуучу тараптан ак ниетсиз атаандаштык аныкталган учурда ал катышуучу ушул лот боюнча тооруктарга андан ары катышуу укугунан ажыратылат, мында кепилдик тъг\м\ (шертпул) кайтарылып берилбейт.

10. Ижара акысынын коюмдарын эсептъъ тартиби

88. Жер участокторун ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга бер\\дъ ижара акысы тъмънк\дъй формула боюнча эсептелет:

Ап = H x S x К1 х К2, мында:

Ап – бир айлык ижара акысынын ълчъм\ (сом менен);

Н – Кыргыз Республикасынын колдонуудагы мыйзамына ылайык жер салыгынын коюму (сом менен);

S – кв.м менен алганда участоктун аянты;

К1 – функционалдык багыттагы коэффициент, ал тъмънк\лъргъ барабар:

- 1 – кайрак жер;

- 3 – сугат айдоо жерлери;

- 10 – фото кызмат кърсът\\лър\н\н, байланыш жана Интернеттин кызмат кърсът\\лър\, банкоматтар, соода павильондору;

- 10 – убактылуу аянтчалар, коомдук тамактануу жерлери, автосервис пункттары;

- 20 – жарнама конструкциялары;

К2 – баа зонасынын коэффициенти, ал тъмънк\лъргъ барабар:

- 4 – 1-баа зонасында жайгашкан объекттер \ч\н;

- 3 – 2-баа зонасында жайгашкан объекттер \ч\н;

- 2 – 3-баа зонасында жайгашкан объекттер \ч\н;

- 1 – 4-баа зонасында жайгашкан объекттер \ч\н.

89. Коэффициенттер жергиликт\\ кеёеш тарабынан бекитилет.

90. Ижара акысынын ълчъм\ эсептъъ к\н\ндъ колдонулуучу жана жергиликт\\ кеёештин токтому менен бекитилген коэффициенттерди колдонуу менен айыл ъкмът\ тарабынан эсептелет.

91. Муниципалдык менчик объектисин тооруктар аркылуу ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга бер\\дъ ижара акысы сунушталган жана/же белгиленген ижара акысына ылайык келишим т\з\лгън учурдан тартып ижарачы тарабынан тълънът. Ижара акысынын коюмдары ъзгъргън учурда ижара акысы ъзгъргън к\ндън тартып кайрадан каралууга тийиш.

92. Жер салыгы Кыргыз Республикасынын Салык кодексине жана ыйгарым укуктуу муниципалдык органдын эсеп-кысабына тълъъ аркылуу ыйгарым укуктуу муниципалдык орган тарабынан берилген эсептерге ылайык Ижарачы тарабынан тълънът.

93. Жер участогун убактылуу пайдалануу мъънът\н узартууда ижарачы убактылуу пайдалануу мъънът\ аяктаган учурдан тартып жер участогун иш ж\з\ндъ кайтарып берген учурга же болбосо мъънътт\ узартканга чейин ижара акысын тълъъгъ милдетт\\.

94. Ижара шартында мъънътт\\ (убактылуу) пайдаланууга берилген жер участогунда/курулмада бир жана андан къп пайдалануучу болсо жана аларды ъз алдынча бирдикке бъл\\ м\мк\нд\г\ жок болсо, кыймылсыз м\лк объекти биргелешип пайдалануу объекти деп саналат. Жер участогун/курулманы пайдалануу \ч\н ижара акы тълъълър\ ар бир пайдалануучу ээлеген жер участогунун/курулманын аянтына пропорционалдуу т\рдъ алынат.

95. Ижара акы тълъълър\ ъз учурунда тълънбъгън учурда айыл ъкмът\ айып санкцияларын (туумдарды) колдонот, ошондой эле айыл ъкмът\н\н алдын ала билдир\\с\ боюнча инженердик-техникалык коммуникацияларды колдонууну чектъъ боюнча чаралар кър\лът.

96. Эгерде ижарачы убактылуу пайдалануу мъънът\ аяктагандан кийин муниципалдык менчик объектисин пайдаланууну уланта берсе, ижарачы айыл ъкмът\нъ иш ж\з\ндъ кайтарылып берилген учурга чейин муниципалдык менчик объектиси колдонулган б\т\ндъй мезгил \ч\н ижара акысын тълъъгъ милдетт\\.

97. Объективд\\ себептердин негизинде келип чыккан ижарачынын жер участогун колдонушунда тоскоолдуктар болсо айыл ъкмът\ ижара тълъмдър\н кошуп эсептъън\ токтото турууга укуктуу.

11. Жеёилдетилген типтеги объектти демонтаждоо

98. Жеёилдетилген типтеги объект тъмънк\дъй учурларда демонтаждалат:

а) жеёилдетилген типтеги объект жайгаштырууга уруксат бер\\ч\ документтери тиешел\\ т\рдъ таризделбей иштетилсе;

б) жаёы курулуш ишке ашырылса;

в) соттун чечими боюнча;

г) тъмънк\дъй учурларда Комиссиянын чечими боюнча:

а) келишимдин шарттары бузулса;

б) 3 ай бою ижара акысы тълънбъсъ;

в) архитектуралык жана шаар куруу ченемдерине шайкеш келбесе;

г) айыл ъкмът\ тарабынан жашоо-турмушту жана айылдын аймагын ън\кт\р\\н\ жънгъ салуучу чечимдер кабыл алынча.

99. Жеёилдетилген типтеги объектти демонтаждоо 5 к\н мурда алдын ала билдир\\ боюнча объекттин ээсинин эсебинен ж\рг\з\лът. Тиешел\\ документтерсиз орнотулган жана иштеп жаткан объектти демонтаждоодо алдын ала билдир\\ талап кылынбайт.

Эгерде жеёилдетилген типтеги объекттин ээси аныкталбаса жана андан ары анын ж\ргън жерин аныктоо м\мк\н болбосо демонтаждоо жън\ндъ билдир\\ объектке тагылат, ал тууралуу акт т\з\л\п, ага айыл ъкмът\н\н кызматкери кол коёт.

Демонтаж ж\рг\з\лгъндън кийин жеёилдетилген типтеги объекттин ээси жер участогун баштапкы абалга келтирип, аны кърктънд\р\\гъ милдетт\\.

100. Жеёилдетилген типтеги объект объекттин ээсинин же болбосо анын ък\л\н\н къз\нчъ демонтаждоо жън\ндъ билдир\\дъ кърсът\лгън белгиленген мъънът аяктагандан кийин айыл ъкмът\ тарабынан демонтаждалат. Демонтаждоодо ээси же анын ък\л\ объектти андагы материалдык баалуулуктардан тазалоого милдетт\\.

Объекттин ээси же анын ък\л\ тарабынан демонтаждоону ж\рг\з\\гъ тоскоолдуктар жаралган учурда объекттеги материалдык баалуулуктардын тизмеги т\з\лът жана демонтаж м\мк\н болгон материалдык жана моралдык зыяндын орду толтурулбастан андагы материалдык баалуулуктар менен ж\рг\з\лът, мында айыл ъкмът\ объекттин жана башка баалуулуктардын б\т\нд\г\нъ жоопкерчилик тартпайт.

Объекттин ээси жок болгон учурда объектке мъър басылат жана демонтаж м\мк\н болгон материалдык жана моралдык зыяндын орду толтурулбастан андагы материалдык баалуулуктар менен ж\рг\з\лът, мында айыл ъкмът\ объекттин жана башка баалуулуктардын б\т\нд\г\нъ жоопкерчилик тартпайт.

101. Демонтаж ж\рг\з\\дъ айыл ъкмът\н\н чечими боюнча жетекчилик менен макулдашып, укук коргоо органдарынын кызматкерлери тартылышы м\мк\н.

102. Жеёилдетилген типтеги демонтаждалган объект айыл ъкмът\ тарабынан аныкталган кампалоо жана сактоо жерине жънът\лът. Жеёилдетилген типтеги объекттин ээси объектти демонтаждоого, сактоого кеткен бардык чыгымдарды тълъп бергенде объект берилет.

103. Жеёилдетилген типтеги демонтаждалган объектти сактоо акы тълъъ негизинде ишке ашырылат.

104. Айыл ъкмът\ жеёилдетилген типтеги объекттерди 60 к\н бою сактайт. 60 к\н ъткъндън кийин айыл ъкмът\ аларды ээсиз деп таануу жън\ндъ арызы менен сотко кайрылууга укуктуу.

Сот талап кылынбаган (ташталган) жеёилдетилген типтеги объекттерди ээсиз деп тааныган учурда алар муниципалдык менчикке ътът.

12. Корутунду жоболор

105. Тооруктардын катышуучулары айыл ъкмът\н\н жана Комиссиянын муниципалдык менчик объекттерин бер\\гъ тиешел\\ чечимдерине макул болбогон учурда Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык сот тартибинде даттанылышы м\мк\н.


 


 

                                                                                                                                                                                       Форма 2-р
 
РЕЕСТР
объектов и имущества муниципальной/коммунальной собственности Жаны-Ноокатского АО
на “ 1 ” августа   2018г.
 
 
     Раздел: объекты инженерной инфраструктуры и благоустройства (водопровод, оросительные сети, парки, мосты и т.д.)
 
Реестр поряд-ый №, дата
Кадастр. № и дата
Наимен. Объекта и вспомог. сооружений
Адрес и местонахождение
Год ввода в эксп-ию
Площадь объекта или протяженность
Площадь прилагающего земельного участка
Фактич-ая стоим-ть (тыс. сом)
Ежегодный износ в %/сумма
Баланс-аястои-ть, (тыс. сом)
Мощность расчетная/ фактич-ая
Пользователь, ФИО руков-ля
Вид пользования
Дата подачи в срок
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1
 
Тамак Копуро
С. Жандама
2004
 
 
565700
395990
169710
 
Айыл баш Яйлопов А
а/о
 
2
 
Чили-Сай копуро
С. Дон-Киштак
2014
 
 
620157
124031
496125
 
Айыл баш
Махмудов А
а/о
 
3
 
Кунгой Копуро
С. Катта-Тол
2014
 
 
131025
26205
104820
 
Айыл баш
Собиров М
а/о
 
4
 
Паст кочо копуро
С. Жандама
2015
 
 
3454933
518240
2936693
 
Айыл баш Яйлопов А
а/о
 
5
 
Яш труба
С. Жандама
1998
 
 
1161715
1161715
-
 
Авп Гезарт
АВП
 
6
 
Кунгой Дукер
С. Катта-Тол
1989
 
 
381328
381328
-
 
АВП Гезарт
АВП
 
7
 
Базар арик
С. Катта-Тол
2006
 
 
368700
368700
-
 
АВП Гезарт
АВП
 
8
 
Кызыл-Тейит водопровод
С. Кызыл-Тейит
1984
 
 
333707
333707
-
 
Жаны-Ноокат таза суу
а/о
 
9
 
Катта-Тол водопровод
С. Катта-Тол
1983
 
 
1321153
1329153
-
 
Жаны-Ноокат таза суу
а/о
 
10
 
Кызыл-Тейит дукер
С. Бель
2011
 
 
1861200
651420
1209780
 
АВП Гезарт
а/о
 
11
 
Кунгой водопровод
С. Катта-Тол
2014
 
 
563178
112635
405542
 
Жаны-Ноокат таза суу
а/о
 
ФЭБ башчысы                                                                                                                 М Собиров                                                  
 

“УТВЕРЖДАЮ”

Председатель Айыльного Кенеша

___Имамов А__________________ ФИО

 

 

                                                                                                                                                                                       Форма 3-р
 
РЕЕСТР
объектов и имущества муниципальной коммунальной собственности ___Жаны-Ноокатского АО
на “_1__”__август  2018г.
 
 
     Раздел: транспортные средства
 
Реестр №
Регистр № ГАИ
Наименование, модель
Двигатель №
Шасси №
Кузов №
Номер регистрации
Фактич-ая стоим-ть (тыс. сом)
Ежегодный износ в %/сумма
Баланс-аястои-ть, (тыс. сом)
Год выпуска
Пробег
Техническое состояние
Дата подачи 
Пользователь ФИО
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 
1
Кр0776895
Газ-саз33307-02
39936
1410139
б/н
06кг274ас
180000
10%-36000
144000
1992
 
Удов
 
Хайдаралиев 
2
Ав658430
Ваз-21074
9026845
9026845
Хта21074
0024ос
223260
10%-20028
223261
2008
 
удов
 
Юлчиев Н
3
0019425
Грейдер ДЗ-98 в9 М 2
 
7450см3
грузовой
Кг0019425
7650000
10%
7650000
2017
 
Хорошо
 
Юсупов М
4
033446
Экскватор МХ 132w
БСУ0336
 
грузовой
9083тrkr
1500000
10%-150000
450000
1995
 
удов
 
Тургунов А
5
 
Дамас -скорый
К147811204
 
Гвс1212302
03470а
137750
82650
82650
2004
 
удов
 
Холбоев Р
6
0020281
Кавз-681
1213486
 
23355
б/н
20886
10886
-
1976
 
Списано
 
Сш Эргашов
7
 
Газ-5204
00940641
 
 
 
8208
8208
 
1986
 
списано
 
Сш Эргашов
8
 
Газ-53
 
 
 
 
13827
13827
-
1986
 
списано
 
Сш Эргашов
9
 
Трактор скрейпер
 
 
 
 
88380
88380
-
1985
 
списано
 
Сш Кызыл-Тейит
10
 
ЮМЗ
 
 
 
 
14807
14807
-
1979
 
списано
 
Сш Амир-Темур
11
 
Т-28х4
 
 
 
 
11476
11476
-
1971
 
списано
 
Сш Амир-Темур
12
 
Автобус Кубань-180ДТ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Сш МирзакаримовМ
 
Глава Жаны-Ноокат                                                                        Н Юлчие
 

“УТВЕРЖДАЮ”

Председатель АйыльногоКенеша

_____________________ ФИО

 

 

                                                                                                                                                                                       Форма 1-р
 
РЕЕСТР
объектов и имущества муниципальной/коммунальной собственности Жаны-Ноокатского АО
на “ 1”  августа  2018г.
 
     Раздел: отдельно стоящие и встроенно-пристроенные объекты (здание АО, школы, детсады, клуб, ФАП, спорт зал и т.д.)
 
Реестр поряд-ый №, дата
Кадастр. № и дата
Наимен. Объекта и вспомог. сооружений
Адрес и местонахождение
Год ввода в эксп-ию
Площадь объекта и вспомогат. сооруж. (кв.м.)
Фактич-ая стоим-ть (тыс. сом)
Ежегодный износ в %/сумма
Баланс-аястои-ть, (тыс. сом)
Рыночная стоим-ть
Мощность расчетная/фактич-ая
Пользователь, ФИО руков-ля
Вид пользования
Дата подачи в срок
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1
 
Здание сш Улугбек
С. Дон-Киштак
1989
 
19407079
5427679
13979400
 
 
Абдукахарова
Школа
 
2
 
Здание сш Амир-Темур
С. Катта-Тол
1980
 
19285610
5405217
13880393
 
 
Мирзаев О
Школа
 
3
 
Здание сш М. Эргашев
С. Катта-Тол
1970
 
4407978
2771868
1136110
 
 
Мукумбаев К
школа
 
4
 
Здание сш Кызыл-Тейит
С. Кызыл-Тейит
1997
 
1455500
1405500
250000
 
 
Конурбаев А
школа
 
5
 
Здание сшМирзакаримов
С. Катта-Тол
1999
 
867777
867777
-
 
 
Ходиев И
Школа
 
6
 
Здание сшНайманбаев
С. Жандама
1978
 
457600
457600
-
 
 
Эргашмаматова
Школа
 
7
 
Здание сш Темир-Корук
С. Дон-киштак
2017
 
24637600
2463760
22173840
 
 
Шерматов А
Школа
 
8
 
Здание Сахоба лицей
С. Катта-Тол
1989
 
850000
5950000
2550000
 
 
ЮсиповР
лицей
 
9
 
Здание дет сад Кызыл-Тейит
С. Кызыл-тейит
1978
 
1530100
1530100
-
 
 
СатыбалдиеваЗ
д/с Айгержан
 
10
 
Здание д/с  Темир-Корук
С. Дон-Киштак
1976
 
407000
407000
-
 
 
Садикова А
д/с Рахаттаны
 
11
 
Здание д/с  Чабалакей
С. Катта-Тол
2007
 
627660
627660
-
 
 
Усманова Д
д/с Чабалакей
 
12
 
Здание Поликлиника
С. Катта-Тол
1990
 
1194431
1194431
-
 
 
Тожимаматов И
Поликлиника
 
13
 
Здание Контора
Жандама
1976
 
2814641
2814641
-
 
 
Юлчиев Н
контора
 
14
 
Здание ПОМ
Жандама
1972
 
568418
568418
-
 
 
Ноокат Ровд
ПОМ
 
15
 
Здание ФАП Темир-Корук
С. Дон-Киштак
1994
 
117645
117645
-
 
 
 
ФАП
 
16
 
ФАП Зарбдор
С. Катта-Тол
1978
 
144258
144258
-
 
 
Хошимова Н
ФАП
 
17
 
ФАПТомок
С. Дон-Киштак
2007
 
748466
748466
-
 
 
 
ФАП
 
18
 
Центр Туалет
С. Жандама
2005
 
335700
335700
-
 
 
обшество
А/О
 
19
 
Здание клуб Кызыл-Тейит
С. Кызыл-Тейит
1984
 
179840
179840
-
 
 
Кызыл-Тейит
Фап
 
20
 
Здание стар Аптека
С. Жандама
1960
 
7148
7148
-
 
 
Юлчиев Н
А/О
 
21
 
Здание сш. Темир-Корук
С.Дон-Киштак
1970
 
252400
252400
-
 
 
А/О
школа
 
 
 
 
                                                                                      Глава С/О Жаны-Ноокат                                       Н. Юлчиев